Banner Top

Temat dnia

Real-time CSR AD 2023, czyli nadążyć za konsumentami

Specjaliści o aktualnych trendach w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu
CSR przeżywa swój renesans. Kolejny. To już nie tylko „dodatek” do codziennego funkcjonowania firmy, ale wymóg biznesowy XXI w. 83% respondentów deklaruje, że zrównoważony rozwój, w tym również działania CSR marki, ma znaczenie przy podejmowaniu przez nich decyzji zakupowych[1].

Z kolei wybuch wojny w Ukrainie dał początek jednemu z najważniejszych obecnie trendów w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu – real-time CSR. „Ostatnim” odkryciem employer brandingu jest, że podejmowane akcje charytatywne, czy pro-ekologiczne mogą być skutecznym narzędziem w walce o pracownika.

Kredyt na 2% - na co nas będzie stać?

Zapowiedź wprowadzenia taniego kredytu dla osób poszukujących swojego pierwszego mieszkania ponownie rozbudziła marzenia Polaków o własnych czterech kątach.

Rządowe zapowiedzi pokrywają się ze zmianami w liczeniu zdolności kredytowej, które oznaczają wzrost o około 20 proc. kwoty możliwej do otrzymania z banku. Czy ożywienie na rynku kredytów i mieszkań staje się faktem? Sprawdzamy!

Kiedy sprzedawca może odmówić nam zwrotu zakupionego towaru? Konsumencie, znaj swoje prawa

Światowy Dzień Konsumenta (15 marca) jest świetną okazją, by pochylić się nad jednym z najważniejszych praw, którym dysponuje konsument. To prawo do zwrotu zakupionego towaru i bycia niewprowadzanym w błąd przez sprzedawcę.

Jednak, czy zwrot zawsze wchodzi w grę? Jak wygląda ten mechanizm, kiedy kupujemy w sklepach stacjonarnych? Jak oddać towar zakupiony online? Szczególną czujność powinniśmy zachować, gdy kupujemy w sieci, bo w grę wchodzą nie tylko sklepy internetowe, ale również serwisy transakcyjne czy portale, na których oferowane są rzeczy „z drugiej ręki”. Każdy z tych kanałów rządzi się swoimi zasadami dotyczącymi dokonywania zwrotów.

8 na 10 kobiet w Europie uważa, że płeć wpływa na ich zarobki i karierę w branży SEO - raport WhitePress

„Ambitne kobiety można zawsze poznać po kształcie głowy. Jest płaska od nieustannego, protekcjonalnego poklepywania przez mężczyzn” – to słowa założycielki jednej z pierwszych firm programistycznych w Anglii, Stephanie Shirley, wygłoszone podczas konferencji TED Talk w 2015 roku.

Z kolei Dr Marieke van de Rakt, była dyrektor Yoast, które dostarcza audyty SEO dla 13 mln stron na świecie, przyznała, że w jej firmie proporcje płci wśród zatrudnionych na wyższych stanowiskach były jeszcze kilka lat tematu zachwiane. A jak dziś wygląda to w branży pozostającej na styku IT i marketingu, czyli SEO? Odpowiedź znajduje się w międzynarodowym raporcie WhitePress - SEO oczami kobiet, w którym wzięło udział kilkaset pań z całego świata.

Kup teraz, zapłać później, czyli, co trzeba wiedzieć o płatnościach odroczonych, by nie wpaść w długi

Z odroczonych płatności, z ang. BNPL, czyli buy now, pay later – „kup teraz, zapłać później”, korzysta coraz więcej konsumentów w Polsce. Blisko 90% z nas wie, o co chodzi w tym rozwiązaniu[1].

Nic dziwnego, to wygodna forma dokonywania płatności za zakupy. Kupujemy dany produkt „od ręki”, a płacimy za niego w późniejszym terminie, najczęściej po 30 dniach. Jak wynika z danych Krajowego Rejestru Długów, w zeszłym roku firmy świadczące usługę BNPL pobrały z KRD 1,69 mln informacji o potencjalnych klientach. To o 1/3 więcej niż rok wcześniej i aż 28 razy więcej niż 3 lata temu[2]. I wiele wskazuje na to, że te liczby będą tylko rosnąć.

Niewidoczna niepełnosprawność dotyka kilka milionów Polaków - kampania

W Polsce mieszka nawet 7 mln osób z niepełnosprawnościami. Znaczna większość to ludzie doświadczający niepełnosprawności, których nie widać. Często spotykają się oni z niezrozumieniem innych, gdy np. nie ustępują miejsca w autobusie osobie starszej, proszą o przepuszczenie w kolejce lub o pomoc, z której korzystają.

27 lutego 2023 r. rozpoczęła się kampania „(Nie)widzialni”. Jej celem jest poprawa świadomości społecznej nt. niewidocznych niepełnosprawności oraz ułatwienie – osobom, które jej doświadczają – codziennego funkcjonowania m.in. w pracy czy w miejscach publicznych. Do akcji dołączyło już kilkudziesięciu partnerów z całej Polski, ich liczba wciąż rośnie.

Dostępna kwota kredytu hipotecznego wzrosła nawet o 130 000 zł

KNF pozwoliła bankom na obniżenie słynnego bufora bezpieczeństwa. Z danych zebranych przez Expandera wynika, że w bankach, które wprowadziły taką zmianę dostępna kwota kredytu wzrosła średnio o 16%. Rekordzistą jest Millennium, w którym wzrost to aż 26%. Dla przykładu rodzina z dwójką dzieci i dochodem 10 000 zł netto może uzyskać 630 000 zł, czyli aż o 130 000 zł więcej niż w lutym.

Sprawdzając dostępne kwoty kredytów hipotecznych i porównując je z poziomem sprzed decyzji KNF można precyzyjnie określić, które banki skorzystały z możliwości obniżenia bufora. Z zebranych przez nas danych wynika, że taką zmianę wprowadziły już: Alior Bank, Bank Pekao, BNP Paribas, BOŚ, Citi Handlowy, ING Bank Śląski, Millennium i Santander. Wśród badanych przez Expander Advisors banków zdolność kredytowa nie poprawiła się znacząco tylko w PKO BP i mBanku.

Kondycja content marketing w Polsce - jaka jest obecnie?

Co jest najtrudniejszym elementem działań content marketingowych? Czy klienci chętnie podejmują działania contentowe i jakie mają względem nich oczekiwania? Tego wszystkiego można dowiedzieć się z najnowszego „Przewodnika po content marketingu”, przygotowanego przez Grupę Roboczą Content Marketing i Reklama Natywna IAB Polska.

Content w służbie potrzeb
Zaangażowanie, zwiększenie sprzedaży, budowanie eksperckiego wizerunku – powodów, dla których klienci decydują się na działania content marketingowe jest wiele, jednak jeden z nich wybija się ponad resztę – to chęć nawiązania relacji nie z „ciasteczkiem”, a prawdziwym człowiekiem z krwi i kości, który doceni jakościowe treści i znajdzie w nich coś ważnego dla siebie. To właśnie content marketing umożliwia markom pogłębienie interakcji z użytkownikami.

Banner 468 x 60 px

Banner 468 x 60 px