Zakres inwestycji obejmuje m.in. rozbiórkę nawierzchni jezdni i chodników, krawężników, znaków drogowych, przebudowę, renowację i budowę odwodnienia układu drogowego, przebudowę wodociągu, przebudowę i budowę oświetlenia, wykonanie warstw konstrukcyjnych nawierzchni jezdni wraz ze skrzyżowaniami, chodników, dróg rowerowych, miejsc postojowych, zatoki autobusowej, peronów autobusowych i zjazdów do terenów przyległych, przebudowę mostu przez rzekę Wartę, wykonanie oznakowania poziomego i pionowego oraz roboty związane z zielenią.
Ulica Mirowska na przebudowywanym odcinku (wraz z mostem nad Wartą oraz wiaduktem nad aleją Wojska Polskiego) jest zamknięta, ale wykonawca inwestycji umożliwił dojazd do Miejskiego Szpitala Zespolonego, Szkoły Podstawowej nr 22 oraz Tauronu – od strony ul. Faradaya. Przez most nad Wartą (od strony centrum) pozostawiony jest jedynie przejazd awaryjny dla służb ratunkowych i przejście dla pieszych na drugą stronę po północnej stronie mostu.
Przypomnijmy, że objazd jest poprowadzony ulicami: Mirowską, Srebrną, Drogowców do węzła aleja Wojska Polskiego – al. Jana Pawła II i dalej – al. Jana Pawła II poprzez rondo Trzech Krzyży do ul. Warszawskiej aż do ul. Mirowskiej w jednym kierunku, a w przeciwnym – ulicami: Nadrzeczną do Ronda Trzech Krzyży i dalej al. Jana Pawła II do węzła „al. Wojska Polskiego – al. Jana Pawła II” przez ulice: Drogowców i Srebrną do Mirowskiej.
Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum Bitum, część mostową wykonuje firma Nowak-Mosty. Koszt zadania to 10,5 mln zł. Częstochowa zdobyła na tę inwestycję ponad 7,6 mln zł dofinansowania z rezerwy ogólnej budżetu państwa.
cz.info.pl; źródło: BP UM Częstochowa