Inwentaryzacja budynków

Można ją zrobić samodzielnie lub zamówić. Wszystko po to, by jak najbardziej ograniczyć utratę ciepła – szczególnie w sezonie grzewczym.

Inwentaryzacja budynku to zebranie informacji dotyczących parametrów technicznych budynku i jego źródeł ogrzewania. Jest całkowicie dobrowolna, a decyzja o jej przeprowadzeniu należy do właściciela czy zarządcy.

Główny Urząd Nadzoru Budowlanego wprowadził nową funkcjonalność w systemie teleinformatycznym obsługującym inwentaryzację budynków. Dzięki temu całą procedurę można teraz przeprowadzić samodzielnie przez stronę internetową ceeb.gov.pl. Po wypełnieniu formularza, system generuje uproszczoną analizę efektywności energetycznej, która pozwala na ocenę stanu budynku i pomaga w lepszym zarządzaniu kosztami ogrzewania. Przykładowe dane, które należy uwzględnić przy przeprowadzeniu inwentaryzacji to rok budowy i kształt budynku, wysokość ogrzewanych pomieszczeń, grubość ocieplenia podłóg, dachu, ścian czy informacja o wentylacji.

Szczegółowe informacje na temat inwentaryzacji i uprawnionych do jej przeprowadzania znajdują się na stronie CEEB.

cz.info.pl; źródło: BP UM Częstochowa