Obecnie w ramach inwestycji kontynuowane są prace przy obiekcie mostowym na Stradomce, trwa budowa kanalizacji deszczowej i sieci wodociągowej, prowadzone są roboty ziemne na odcinku Zaciszańska-Pułaskiego. W obrębie pięciu działających sygnalizacji wahadłowych na przebudowywanym odcinku ulic Głównej i Przejazdowej realizowane są prace w zakresie branży drogowej, sanitarnej, elektrycznej, teletechnicznej.
Przypomnijmy, że w lutym udrożniony został przejazd przez rondo na wlocie nowej drogi w ul. Pułaskiego, a 18 lutego rozpoczęły się roboty od strony ul. św. Jadwigi – więc do odwołania zamknięta została ul. św. Barbary u jej zbiegu ze św. Jadwigi, Główną i z wlotem nowego śladu drogi. Objazd zamknięcia poprowadzony jest ul. św. Jadwigi przez ul. Kordeckiego w obu kierunkach.
Budowa nowego śladu DK-46, czyli tzw. obejścia ul. św. Barbary to część inwestycji związana z rozbudową DK-46. Pozostały zakres obejmuje gruntowną przebudowę DK-46 w istniejącym śladzie ulic: Głównej i Przejazdowej do granic miasta i węzła autostradowej obwodnicy Częstochowy A1.
Koszt całości zadania wg pierwotnej umowy wynosi niespełna 100 mln zł z dofinansowaniem z UE. Wszystkie prace mają zakończyć się w końcu tego roku. Zaawansowanie całości inwestycji można określić obecnie na ok. 55%.
Jednocześnie od 27 marca br. przystanki ENERGETYKÓW dla linii 21 i 22 zostają przeniesione w rejon skrzyżowania z ulicami Modrzewiową i Energetyków, około 200 metrów w kierunku stacji PKP Gnaszyn.
cz.info.pl; źródło: BP UM Częstochowa