Budowa al. Wojska Polskiego – 30 proc. zaawansowania prac

Przedstawiciele Grupy NDI oraz Miejskiego Zarządu Dróg zdali relację z tego, co już zrobiono na budowie częstochowskiego odcinka DK-91. I zarysowali najbliższe plany.

Na briefing z mediami w tej sprawie wybrano miejsce w pobliżu budowy bezkolizyjnego skrzyżowania alei Wojska Polskiego z ulicą Legionów. Będzie to jedna z trzech dwupoziomowych „krzyżówek”, które powstają w ramach budowy nowej alei Wojska Polskiego.

Obecnie na placu budowy największej drogowej inwestycji w dziejach Częstochowy zaangażowanych jest – jak wylicza NDI – około 300 pracowników oraz kilkadziesiąt sztuk specjalistycznego sprzętu. Według zapewnień wykonawcy wszystkie jego działania zmierzają do wypełnienia kontraktu z końcem tego roku. Adam Owsiany, dyrektor kontraktu z Grupy NDI, poinformował, że wykonano już około 30 proc. zaplanowanych robót, z których najtrudniejsze dotyczyły likwidowania licznych kolizji sieci podziemnych – w tym takich, których nie uwzględniały mapy. Do tych trudniejszych należą także roboty mostowe – one też są już jednak mocno zaawansowane.

Każdy odcinek budowy ma swoją specyfikę – szczegółowo omówiono zatem poszczególne fragmenty, zarysowując przy tym najbliższe plany. I tak już w przyszłym tygodniu ma rozpocząć się układanie warstw bitumicznych jezdni na odcinku kilkuset metrów od strony alei Jana Pawła II. Późną wiosną ruszą natomiast prace konstrukcyjne przy nowych kładkach dla pieszych. Jak podkreślił zastępca dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg Marcin Wołek, poprzez ścisłą współpracę z wykonawcą MZD chce doprowadzić do tego, aby – mimo poziomu skomplikowania tych prac – sfinalizować je latem, a później umożliwić pieszym przechodzenie na drugą stronę alei Wojska Polskiego już z wykorzystaniem nowych obiektów.

Niewykluczone, że niektóre elementy drogowe czy krótkie fragmenty aktualnie zamkniętych odcinków dróg także uda się udostępnić wcześniej do warunkowego użytku. Zależy to jednak od wielu czynników, dlatego ani wykonawca ani MZD nie mogą na razie obiecać konkretnych terminów. Natomiast prawdopodobnie już przed wakacjami realizacja kontraktu będzie na półmetku. Szczyt sezonu budowlanego zdominują roboty mostowe i drogowe.

Przypomnijmy, że budowa nowej alei Wojska Polskiego uzyskała niedawno dodatkowe dofinansowanie ze środków unijnych. Razem z pierwotną kwotą, udział środków zewnętrznych w kosztach sięgnie niemal 200 mln zł – przy 359 mln zł łącznych kosztów umowy z obecnym wykonawcą.

cz.info.pl; źródło: BP UM Częstochowa