Reymont wyjaśnia zagadkę 30/2/1

Przy okazji kolejnego spotkania z cyklu „RE:ymont jest przedsiębiorczy" ogłoszono start projektu edukacyjno-społecznego, który od wielu miesięcy zapowiadały nietypowe akcje szkolne, gadżety, filmiki i sesje zdjęciowe.

Podczas uroczystej inauguracji w Zespole Szkól Przemysłu Mody i Reklamy im. W.S. Reymonta odbył się modowy pokaz kolekcji 30/2/1 zaprojektowanej i wykonanej przez klasę 4A Technikum Przemysłu Mody. Następnie w formie video i foto zaprezentowano główne założenia kampanii, jednak nie zdradzając jej szczegółów.

W finale odkryto tajemnicę przygotowanej reklamy społecznej, w której chodzi o profilaktykę dermatologiczną wśród młodzieży z ukierunkowaniem na czerniaka skóry. Stąd podtytuł projektu - Opalam się bezpiecznie, gdzie 30 oznacza poziom filtra kremu SPF 30, 2 to dozwolone godziny opalania na pełnym słońcu, a 1 jest sugestią, by raz w roku kontrolnie wybrać się do dermatologa.

Projekt Zagadka ruszył w kwietniu 2022 roku po oficjalnym podpisaniu umowy pomiędzy Centrum Medycznym Primoderm, Zespołem Szkół Przemysłu Mody i Reklamy im. W. S. Reymonta, Zespołem Szkół Gastronomicznych im. M. Curie-Skłodowskiej przy wsparciu Centrum Obsługi Inwestora Urzędu Miasta Częstochowy, które jest współorganizatorem przedsięwzięcia. Działanie to odbywało się w ramach programu „Teraz Lepsza Praca", który ma za zadanie (między innymi) łączenie edukacji z biznesem - nawet jeśli połączenie pewnych branż z profilami szkół wydaje się nie do końca oczywiste...

Projekt nazywany jest „zagadką", bo taką formę marketingu wybrali organizatorzy. Od września ubiegłego roku rozpoczęto działania marketingowe według ustalonego harmonogramu. Pomysł projektu wiązał się z pojawiającymi się w różnych miejscach liczbami. Logo 30/2/1 wykorzystano w postaci naklejek na oknach, napisów szminką na lustrach, karteczek w szafkach ubraniowych itp.

Na korytarzu pojawił się mural 6m x 3m o nazwie 30/2/1, na którym młodzież wypisuje swoje rozwiązania kodu. Wpisów zebrało się mnóstwo, dużo nie na temat, ale obyło się bez wulgaryzmów. Oprócz tego, młodzieży rozdano bluzy, t-shirty, czapki z logo (około 100 sztuk) w zamian za wakacyjne fotki w tych gadżetach w różnych lokalizacjach. W przygotowaniu jest jeszcze sesja foto w tych bluzach w klimacie skate’owskim, czyli szerokie spodnie, bluzy z kapturem, bmx-y, deskorolki, hulajnogi.

Uczniowie - w ramach kółka teatralnego - nakręcili film dotyczący profilaktyki czerniaka. Przedstawili każdy etap – od beztroskiego opalania, po podejrzane znamiona i lęk oraz wizytę u lekarza. Jako plenery wykorzystano Park Lisiniec oraz wnętrza kliniki Primoderm. Młodzież starała się dowiedzieć, o co chodzi, ale z czasem zaakceptowała logo i samą akcję.

W styczniu tego roku młodzież zakończyła szycie kolekcji 30/2/1 o roboczej nazwie „Bryza". Jest ona oparta na błękitach, beżach i złamanej bieli, wszystko luźno, wakacyjnie, plus napisy na gumach, taśmach lub wprost na tkaninie 30/2/1. Kolekcję w całości zaprojektowała, wykonała i zaprezentowała młodzież III klasy „technik przemysłu mody". Kolekcję zaprezentowali uczniowie wraz z Anną Tymoshenko z miejskiego Centrum Obsługi Inwestora podczas oficjalnego otwarcia.

Następny etap to współpraca z Uniwersytetem im. Jana Długosza, gdzie zostanie zorganizowany cykl 10 spotkań uczennic i uczniów szkół średnich z dr Kamilą Ociepą z kliniki Primoderm dla około 2 tysięcy osób, których celem jest uświadomienie, czym jest czerniak skóry. Spotkania będą prowadzone w sposób innowacyjny, w formie zabawy. Oprócz specjalistki, warsztaty poprowadzą dwie twarze projektu z „RE:ymonta".

Przed wakacjami będzie można wziąć udział w plenerowym happeningu połączonym z dyskoteką. Z kolei w nowym roku szkolnym na Starym Rynku odbędzie się flashmob w maskach teatralnych z napisami 30/2/1. Uczennice i uczniowie Reymonta - zainspirowani tym, że UJD posiada laboratoria badawcze w zakresie kosmetologii - postanowili zabrać się za stworzenie kosmetyku. Do największych krajowych zakładów z branży chemicznej już przesłali ofertę produkcji balsamu z SPF30 pod nazwą 30/2/1. - Mamy świadomość, że większość lekarzy zaleca SPF 50, jednak staramy się najpierw w młodzieży wyrobić nawyk i świadomość, nie narzucając od razu braku opalenizny - tłumaczą pomysłodawcy akcji.

cz.info.pl; źródło: BP UM Częstochowa