Bo pracodawca to także marka

Do Częstochowy w ramach cyklu swoich konferencji ponownie dotarła fundacja Pro Progressio. W centrum zainteresowania znalazł się employer branding, czyli budowanie marki pracodawcy – coraz istotniejsze w kontekście obecnego rynku pracy.

Spotkanie w częstochowskim Hotelu Scout było elementem organizowanego przez fundację ogólnopolskiego cyklu konferencji pod nazwą BSS Tour. Tym razem w całości składało się z warsztatów – stąd nazwa „Employer Branding Workshops”. Łącznie cztery warsztaty poprowadziły ekspertki i eksperci w  obszarze budowania i rozwoju wizerunku pracodawcy.

Każdy warsztat trwał godzinę i z innej perspektywy dotykał omawianych zagadnień. Rozmawiano m.in. o tym, w jaki sposób ludzie poszukują w dzisiejszych warunkach pracy i podejmują decyzje o zatrudnieniu oraz jak określić kluczowe punkty, w których stykają się z marką pracodawcy. Była też mowa o pracy z tzw. „mapą empatii” – czyli techniką profilowania osób, pomagającą uzyskać lepszy wgląd w ich potrzeby i doświadczenia. Rozmawiano także o innych kwestiach związanych z procesem rekrutacji, również o employer brandingu w kontekście intensywnie rozwijającego się, międzynarodowego serwisu społecznościowego LinkedIn, skoncentrowanego na relacjach zawodowo-biznesowych.  

„Employer Branding Workshops” otworzył prezydent Częstochowy, który także sprawował honorowy patronat nad konferencją. Wzięły w niej udział również przedstawicielki Centrum Obsługi Inwestora Urzędu Miasta – marka „Invest In Częstochowa” była jednym z partnerów wydarzenia.     

Fundacja Pro Progressio zajmuje się merytorycznym wsparciem działań służących rozwojowi, inwestycjom, a także optymalnemu wykorzystaniu zasobów przedsiębiorstw i sektora publicznego w Polsce. W obszarze jej zainteresowań jest także rozwój branży outsourcingowej w Polsce. Tegoroczna konferencja była już drugą organizowaną przez Pro Progressio w naszym mieście – poprzednia odbyła się we wrześniu zeszłego roku.

cz.info.pl; źródło i foto: BP UM Częstochowa