Organizacja dyżurów z jednej strony pozwala przedsiębiorcom na ekonomikę funkcjonowania w dni powszednie (można skierować klientów do pobliskiego, czynnego jeszcze lokalu), a z drugiej - daje sygnał, że centrum Częstochowy nie zamyka się na klientów i nocne życie gastronomiczne w dni powszednie.
Do kooperatywy przystąpiły lokale: Klubokawiarnia Bank (aleja Kościuszki 2a – kuchnia francuska), Czeski Film Pub & Restauracja (kuchnia czeska - aleja NMP 43), American Pub (ul. Racławicka 3 – kuchnia amerykańska), Cartel Mexican Bar (aleja NMP 29 – kuchnia meksykańska) oraz Piwiarnia Częstochowa (ul. Kopernika 16/18 – dania restauracyjne). Będą one otwarte dłużej odpowiednio: w niedzielę, poniedziałek, wtorek, środę i czwartek.
Promocja akcji odbyła się 20 października przed Klubokawiarnią Bank z udziałem prezydenta miasta i prowadzących lokale: Aleksandry Bochnackiej i Wioletty Stankiewicz (Bank), Jakuba Orleańskiego (Czeski Film), Artura Bodziachowskiego (American Pub), Karola Krawczyka (Piwiarnia) oraz Jakuba Mazura z firmy Deligo, która zajmuje się dowozem jedzenia. Obecny był także miejski radny Sebastian Trzeszkowski, współinicjator akcji. „Często nocą” promuje plakat i ulotki dostępne w lokalach.
cz.info.pl; źródło: BP UM Częstochowa