Kolejny etap prac przy przebudowie DK-46 wymusił od końca maja zamknięcie przejazdu kolejowego w ul. Mała Warszawka – naprzeciwko Warownej (alternatywnymi połączeniami jest m.in. wykorzystanie ulicy Osada Młyńska i czynnego przejazdu kolejowego w ul. Przestrzennej).
Na nowym odcinku drogi między ul. Pułaskiego a św. Jadwigi/Główną realizowany jest ostatni fragment na wysokości przecięcia nowej arterii z ul. Zaciszańską. Stąd obecne zamknięcie przejazdu kolejowego w ul. Zaciszańskiej. W docelowej organizacji ruchu przejazd będzie otwarty, ale wjazd w Zaciszańską i wyjazd z niej (od strony nowej drogi) będzie odbywał się w sposób pokazany na załączonej grafice.
Odcinek łączący ulicę Główną z Pułaskiego ma być oficjalnie otwarty wcześniej niż ten przebudowywany w starym śladzie, ale prawdopodobnie nastąpi to najwcześniej we wrześniu, po uporaniu się z budową lub przebudową wszystkich elementów infrastruktury towarzyszącej nowemu połączeniu.
Zadanie „Rozbudowy DK-46 – ul. Głównej i ul. Przejazdowej wraz z budową obejścia ul. Św. Barbary do ul. Pułaskiego” to strategiczna inwestycja realizowana w ramach programu „Lepsza Komunikacja w Częstochowie”. Oprócz budowy infrastruktury drogowej i podziemnych sieci, na odcinku ok. 6 km powstają drogi rowerowe, chodniki, oświetlenie, ronda i skrzyżowania poprzeczne, które zyskają bezpieczną geometrię. Dzięki nowej drodze biegnącej tzw. obejściem ul. Św. Barbary komunikacyjnie odciążona zostanie zachodnia część centrum miasta, którą ominie ruch tranzytowy.
Inwestycja wraz z dofinansowaniem ze środków Unii Europejskiej kosztuje ponad 98 mln zł (bez kosztów robót dodatkowych). Oddanie całości inwestycji do użytku powinno nastąpić pod koniec 2023 r.
cz.info.pl; źródło i foto: BP UM Częstochowa