Miasto natomiast ponosi koszty związane z wyznaczeniem i oznakowaniem stanowisk postojowych przy stacjach ładowania, dokonuje też z Tauronem niezbędnych uzgodnień jako zarządca dróg publicznych.
Lokalizacje stacji ustalono, biorąc pod uwagę m.in. potrzeby transportowe i komunikacyjne, uwarunkowania wynikające z zagospodarowania przestrzennego, przewidywane potrzeby kierujących (na poziomie lokalnym i ponadlokalnym), aspekty prawne oraz parametry ekonomiczne dotyczące budowy, obsługi i użytkowania stacji.
Jak poinformował operator stacji ładowania Tauron Dystrybucja, w czerwcu włączone do użytku zostało pierwszych 10 ogólnodostępnych stacji (w każdym dwa punkty ładowania o mocy 22 kW) w lokalizacjach:
- plac Daszyńskiego (przy ul. Ogrodowej)
- ul. 7 Kamienic
- ul. Szajnowicza-Iwanowa 57
- ul. Knauera (przy PWiK)
- ul. Okólna 105
- ul. Rakowska 10
- ul. Lechonia 30
- ul. Próchnika (za marketem)
- ul. Kurpińskiego „Ponurego” (przy skrzyżowaniu z ul. Kiedrzyńską)
- ul. Starzyńskiego 17.
Ładowanie odbywa się na nich w sposób taki sam, jak na stacjach będących własnością TAURON Nowe Technologie tj. przy pomocy aplikacji eMap. Szczegóły można znaleźć na stronie TUTAJ.
W kolejnych miesiącach do użytku powinny być oddawane kolejne ogólnodostępne stacje ładowania w lokalizacjach zgodnych z przyjętym planem.
W mieście działają też oczywiście stacje ładowania, które nie są ujęte w miejskim planie, będące własnością innych operatorów, w tym sieci GreenWay czy stacji paliw.
cz.info.pl; źródło: BP UM Częstochowa