Tak zmienia się DK-46

Zobaczmy, jak w oku kamery drona wygląda obecnie teren budowy nowego, częstochowskiego fragmentu tej drogi krajowej oraz przebudowy dotychczasowego.

W ostatniej dekadzie – w ślad za zmieniającymi się potrzebami komunikacyjnymi i rozwojem tkanki miejskiej – w ramach programu Lepsza Komunikacja w Częstochowie powstało sporo odcinków dróg w zupełnie nowych śladach. Kolejnym będzie tzw. obejście ul. św. Barbary – czyli nowy fragment DK-46 z nowymi skrzyżowaniami, od zbiegu ulic: Głównej, św. Jadwigi i św. Barbary wzdłuż linii kolejowej do ul. Pułaskiego w okolicach dworca Stradom PKP.

W poniedziałek, 30 maja, w obrębie placu budowy nastąpi ważna zmiana z punktu widzenia osób przejeżdżających linię kolejową sąsiadującą z trwającą inwestycją. Konsorcjum prowadzące te roboty przekazało bowiem informację o konieczności zamknięcia na jeden dzień dla ruchu kołowego przejazdów kolejowych przy ulicach Zaciszańskiej i Mała Warszawka. Obsługa ul. Mała Warszawka 30 maja będzie odbywać się poprzez ul. Przestrzenną.

Koniec robót wraz z przebudową istniejącego śladu DK-46 (czyli ulic Głównej i Przejazdowej) zaplanowano na drugą połowę 2023 roku. Inwestycja ta, o wartości ok. 100 mln zł, jest drugim największym przedsięwzięciem drogowym w dziejach Częstochowy.

cz.info.pl; źródło: BP UM Częstochowa