Podsumowanie kampanii społecznej 30/2/1

30 maja w Auli Uniwersytetu Jana Długosza zakończono projekt edukacyjno-społeczny, któremu od roku towarzyszyły nietypowe akcje szkolne z tajemniczym kodem - gadżety, filmiki i sesje zdjęciowe przygotowane przez „Reymonta”.

Liczby używane stale jako logo 30/2/1 w marcu tego roku przestały być zagadką. Przesłanie z nimi związane dotyczyło profilaktyki czerniaka skóry. W kampanii chodziło o uświadomienie młodzieży, czym jest ten nowotwór, jak go rozpoznawać, jak się przed nim chronić i jak leczyć. Kod należy rozumieć w ten sposób, że 30 to stosowanie kremu z filtrem SPF 30, 2 to dwie godziny bezpiecznego opalania, a 1 ukrywało jedną w roku kontrolną wizytę u dermatologa.

Drugim etapem kampanii była współpraca z uczelnią, gdzie odbył się cykl 4 spotkań poświęconych tematyce nowotworowej. Wzięło w nim udział ok. tysiąca uczniów.

Projekt powstał przy porozumieniu kilku podmiotów: Centrum Medycznego Primoderm, ZSPMiR „Reymonta”, Wydziału Nauk o Zdrowiu UJD oraz Centrum Obsługi Inwestora UM.

Uroczyste podsumowanie było okazją do wręczenia podziękowań koordynatorom akcji. Słowa uznania należały się: dyrektorowi Zespołu Szkół Przemysłu Mody i Reklamy im. W.S. Reymonta Dariuszowi Zającowi, nauczycielowi Arkadiuszowi Klubie i uczniom Reymonta Katarzynie Król, Julii Słuszniak i Jakubowi Kwiatkowskiemu, ze strony UJD - prodziekan Wydziału Nauk o Zdrowiu UJD dr Magdalenie Mydze-Nowak; ze strony Urzędu Miasta Annie Tymoshenko z Centrum Obsługi Inwestora i wreszcie dr Kamili Ociepie – prelegentce, specjalistce z Centrum Medycznego Primoderm.

Projekt 30/2/1 odbywał się ramach miejskiego programu „Teraz Lepsza Praca”.

cz.info.pl; źródło: BP UM Częstochowa