Te działania to m.in.:
- przygotowanie i uzgodnienie ze wszystkimi zainteresowanymi podmiotami Strategii Rozwoju Marki Turystycznej „Jura Krakowsko-Częstochowska";
- opracowanie nowego logo Jury Krakowsko-Częstochowskiej wraz z systemem identyfikacji wizualnej;
- opracowanie i wdrożenie Jurajskiego systemu certyfikacji produktów i usług turystycznych „Jurajski Certyfikat Jakości”;
- promocja w mediach społecznościowych, na stronach www; wydawanie przewodników, map, informatorów sygnowanych marką Jury Krakowsko-Częstochowskiej;
- współorganizacja największej imprezy turystyczno-artystyczno-promocyjnej na Jurze – festiwalu Juromania – Święta Jury Krakowsko-Częstochowskiej; wydarzenia odbywającego się corocznie w trzeci weekend września w kilkudziesięciu miejscach na Jurze Krakowsko-Częstochowskiej (w roku 2021 Juromania zdobyła certyfikat POT za najlepszy produkt turystyczny oraz tytuł najlepszego produktu turystycznego w głosowaniu internautów).
Jak widać wspólne wysiłki podejmowane przez gminy członkowskie i biuro ZGJ na rzecz promocji regionu przynoszą wymierne efekty. Uzyskanie tytułu Polskiej Marki Turystycznej pozwoli na jeszcze skuteczniejsze budowanie potencjału turystycznego Jury.
Tytuł Polskiej Marki Turystycznej odebrali w czasie gali w Kielcach przewodniczący Związku Gmin Jurajskich Adam Markowski oraz dyrektor biura ZGJ Robert Nieroda.
Laureaci tytułu Polska Marka Turystyczna mogą korzystać ze wsparcia Polskiej Organizacji Turystycznej w prowadzeniu działań promocyjnych, m.in. z obniżonego kosztu udziału w branżowych targach w kraju i za granicą oraz w wystawach i wydarzeniach promocyjnych, produkcji materiałów promocyjnych, organizacji podróży studyjnych dla przedsiębiorców, mediów i potencjalnych kontrahentów. Polska Marka Turystyczna (tytuł posiada dotychczas zaledwie kilka regionów turystycznych i miast w kraju) jest prestiżowym certyfikatem mającym oznaczać jakość, atrakcyjność i niezawodność, będącym dla turystów wskazówką przy planowaniu podróży.
cz.info.pl; źródło: BP UM Częstochowa