W Szkole Podstawowej nr 41 uczą się już w pracowni LEGO

Jej uruchomienie – dzięki wsparciu finansowemu miasta – pomoże w nowoczesnym kształceniu kompetencji kluczowych. I co nie mniej ważne – dzieciaki to lubią.

Jeśli mowa o dzieciach i czymś, co im się podoba, a zarazem niesie ze sobą dużą wartość, na myśl przychodzi postać Walta Disneya. Wypowiedziane przez niego podobno zdanie „Jeśli potrafisz o czymś marzyć, to potrafisz także tego dokonać” znakomicie opisuje edukację, w której pomocą naukową są… zestawy klocków LEGO.

Dzieci chętnie sięgają po nie, aby urzeczywistnić swoje wyobrażenia, wizje i zamysły. Wyjątkowość LEGO polega na tym, że zabawa jest zarazem nauką konstruowania, logicznego myślenia, współpracy, a także – co cenione jest bardzo na kolejnych stopniach edukacji, a potem w pracy – radzenia sobie z napotykanymi problemami. Powstające podczas zabawy konstrukcje mogą przybierać za każdym razem coraz to inne formy, ewoluować, udoskonalać się. Liczba konkretnych kombinacji zależy jedynie od wyobraźni i kreatywności dzieci. Pracownia edukacji poprzez klocki LEGO pozwala realizować nowoczesną, rozwijającą kluczowe kompetencje edukację, a możliwości takiej pracowni podsuwają rozmaite pomysły także samym nauczycielom.

Pracownię LEGO Education w Szkole Podstawowej nr 41 im. Jana Matejki otwarto 28 września. Razem z dyrektor szkoły Joanną Woźniak w otwarciu wziął udział naczelnik miejskiego Wydziału Edukacji Rafał Piotrowski. Wśród gości była też konsultantka LEGO Education, nie zabrakło nauczycielek i nauczycieli SP nr 41 oraz rodziców.

W nowo udostępnionej pracowni nauczycielka informatyki Agnieszka Głowacka poprowadziła zajęcia – oprócz zestawów LEGO, dzieci korzystały z tabletów i tablicy interaktywnej. A pracowały nad dwoma projektami – gokartem z wyrzutnią sprężynową i programowaniem łazika marsjańskiego. Jako że takie zajęcia wciągają, zaangażowali się w nie czynnie także dorośli goście…

Uruchomienie tego rodzaju pracowni w Szkole Podstawowej nr 41 było możliwe dzięki wsparciu miasta – na dostosowanie sali z funduszy Wydziału Edukacji Urzędu Miasta Częstochowy przeznaczono niemal 32,5 tys. zł. Z kolei na wyposażenie nowej pracowni w sprzęt (także tablety) wydano łącznie ok. 28 tys. zł – również z funduszy wydziałowych.

cz.info.pl; źródło: BP UM Częstochowa