Dyżur telefoniczny – świadczenie 500+ dla niesamodzielnych

21 września, we wtorek, Oddział ZUS w Częstochowie organizuje kolejny dyżur telefoniczny. Tym razem eksperci będą odpowiadać na pytania dotyczące świadczenia uzupełniającego dla osób niezdolnych do samodzielnej egzystencji, tzw. 500+.

Świadczenie to jest przyznawane od września 2019 r. W województwie śląskim do końca ubiegłego roku zarejestrowano ponad 57,5 tys. wniosków o to świadczenie. Cały czas można się o nie ubiegać, jednak koniecznym do otrzymania wsparcia jest spełnienie ustawowych warunków.

Trzeba pamiętać jeszcze o tym, że prawo do świadczenia 500 plus dla niesamodzielnych, zależy również od łącznej wysokości przysługujących świadczeń pieniężnych finansowanych ze środków publicznych, chodzi m.in. o emerytury, renty wypłacane przez ZUS, KRUS i inne organy, a także świadczenia z pomocy społecznej, takie jak zasiłki stałe, czy dodatek mieszkaniowy.

– To właśnie te zagadnienia dotyczące kwot, jak i wymaganej dokumentacji jaką należy dołączyć do wniosku są najczęstszymi jakie pojawiają się w rozmowach z pracownikami sali obsługi klientów. Dlatego też zachęcamy do skorzystania z dyżuru telefonicznego, po to, by uzyskać odpowiedzi na wszystkie nurtujące pytania dotyczące świadczenia 500+ dla osób niesamodzielnych bez konieczności wizyty w ZUS – zachęca Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa śląskiego.

Dyżur telefoniczny, 21 września, potrwa od godz. 11.00 do godz. 13.00, a dzwonić można pod nr tel. 34 319 87 25.

cz.info.pl; źródło: Informacja prasowa