Godło „Przyjazny Urząd” przyznaje kapituła złożona z naukowców i praktyków administracji publicznej. Wyróżnienie w konkursie może służyć budowaniu pozytywnego wizerunku nagrodzonej instytucji, kreowaniu zaufania w relacjach z interesantami czy partnerami zewnętrznymi, a także dalszemu podnoszeniu jakości obsługi klienta, zgodnie ze standardami określonymi w regulaminie. Ideą projektu jest nie tylko nagradzanie uczestników, ale przede wszystkim obiektywna i rzetelna ocena wprowadzonych w urzędach rozwiązań organizacyjnych w celu ich doskonalenia. Kapituła przekazuje urzędom swoje rekomendacje i zalecenia, które mają przyczyniać się do poprawiania jakości obsługi interesanta. Przy okazji najwyżej ocenione urzędy otrzymują certyfikaty i godła jakości „Przyjazny Urząd”, które porównać można do takich certyfikatów jak ISO, Teraz Polska czy Gmina Fair Play.
Poza certyfikatem, Częstochowa uzyskała Wyróżnienie Nadzwyczajne „Innowacyjny Urząd” (za wdrożenie najbardziej zaawansowanych i nowoczesnych rozwiązań w świadczeniu usług publicznych) przyznawane za najwyższą ilość punktów zdobytych w procesie weryfikacji zgłoszeń konkursowych.
Nagrody zostały wręczone 15 czerwca podczas uroczystej gali w Katowicach. W imieniu częstochowskiego urzędu certyfikat Znaku Jakości oraz Wyróżnienie Specjalne odebrali: dyrektor generalny Urzędu Miasta Marek Czerwiński oraz kierowniczka Centrum Obsługi Inwestora Anna Tymoshenko.
cz.info.pl; źródło: BP UM Częstochowa