Przesadzenie drzew z rejonu budowy połączenia ulic Warszawskiej z Jaskrowską to niejedyne działanie miasta zgodne z zasadą zachowania istniejącej już zieleni. Wystarczy przypomnieć choćby długotrwałe starania o odstępstwa od pewnych budowlanych standardów w celu zachowania szpaleru drzew przy przebudowie linii tramwajowej wzdłuż alei Wolności czy uzgodnienia znacząco zmniejszające zakres reorganizacji zieleni przy czekającej przebudowie DK-1.
Budowa, z której wynikła konieczność znalezienia dla drzew innego miejsca, to efekt m.in. porozumienia zawartego przez miasto rok temu z firmą Hillwood. Drogowa inwestycja miasta przebiega dwuetapowo. W pierwszym etapie od ul. Jaskrowskiej (od strony DK-1) w kierunku ul. Warszawskiej powstaje droga zwieńczona rondem wraz z sięgaczem. W drugim etapie zbudowany zostanie dalszy odcinek drogi – od ronda, z włączeniem do ul. Warszawskiej.
Plan robót obejmuje m.in. budowę zjazdów oraz ciągów pieszych i rowerowych. Ma też powstać plac do zawracania pojazdów oraz zatoka postojowa – przeznaczona do kontroli i ważenia pojazdów ciężarowych. Powstaje kanalizacja deszczowa, sieć elektroenergetyczna, kanał technologiczny oraz oświetlenie. Zaplanowano także nasadzenia nowej zieleni. Termin realizacji całości wyznaczono na koniec października tego roku. Nowa droga wspierająca obsługę centrum logistycznego będzie ogólnodostępna.
Wartość kontraktu z firmą wykonawczą to prawie 6,7 mln zł (z czego koszt Miejskiego Zarządu Dróg wynosi 5,6 mln zł). Hillwood partycypuje w kosztach zadania w zakresie związanym z zapewnieniem obsługi komunikacyjnej centrum logistycznego „Częstochowa Miasto”, które ma tam powstać. Docelowo mają to być dwa obiekty o łącznej powierzchni ok. 64 tys. m kw. Poza nowymi miejscami pracy, inwestycja wzmocni status Częstochowy jako centrum logistycznego.
cz.info.pl; źródło i foto: BP UM Częstochowa