Podatki od nieruchomości 2021

Rozpoczęła się akcja wymiarowa – dostarczanie decyzji w sprawie ustalenia podatku od nieruchomości na 2021 rok. Podobnie jak w ostatnich latach, decyzje podatkowe otrzymują wszyscy właściciele i współwłaściciele nieruchomości, ale podatek trzeba zapłacić tylko jeden.

Ze względu na sytuację epidemiologiczną, w tym roku decyzje podatkowe doręczane są częstochowiankom i częstochowianom za pośrednictwem Poczty Polskiej jako przesyłka polecona.

Wydział Podatków i Opłat UM prosi o nieprzyjmowanie żadnych przesyłek od osób podających się za pracowników Urzędu Miasta, a w przypadku takiej sytuacji dzwonić pod nr 34 370 74 34.

Decyzje podatkowe – jako odrębną przesyłkę – otrzymują wszyscy współwłaściciele danej nieruchomości, niezależnie od tego, ilu ich jest. Zgodnie z uzasadnieniem zawartym w każdej decyzji, w przypadku gdy nieruchomość stanowi współwłasność kilku podmiotów, to obowiązek podatkowy ciąży solidarnie na wszystkich współwłaścicielach, a zapłata podatku przez jednego z nich, lub kilku – proporcjonalnie do posiadanych udziałów – powoduje wygaśnięcie zobowiązania podatkowego. W przypadku wpłat podatku proporcjonalnie do posiadanych udziałów, podział kwoty podatku leży w gestii współwłaścicieli.

Przypominamy, że o wszelkich zmianach mających wpływ na wysokość podatku należy informować Wydział Podatków i Opłat Urzędu Miasta Częstochowy (w terminie 14 dni od daty zaistnienia zmiany). Dotyczy to także zmian właścicieli lub współwłaścicieli nieruchomości.

Na decyzjach podatkowych znajduje się indywidualny numer rachunku bankowego w Banku Handlowym S.A. (Citi Handlowy). Wpłat można dokonać:
• bezprowizyjnie w kasie Banku zlokalizowanej w budynku Urzędu Miasta przy ul. Śląskiej 11/13,
• we wszystkich placówkach pocztowych na terenie całego kraju,
• kartą płatniczą na stanowisku „D” Biura Obsługi Interesantów.

cz.info.pl; źródło: BP UM Częstochowa