Oprócz tych 15 nowych „elektryków” MPK ma obowiązek przywrócić łącznie minimum 25 autobusów hybrydowych do końca 2023 roku. Z kolei za każdą sztukę z pozostałych 15 „hybryd”, których nie udałoby się odpowiednio zmodyfikować, MPK do końca 2034 roku musi zakupić inny nowy, ekologiczny autobus.
Testy autobusu elektrycznego na częstochowskich trasach pozwolą zarówno kierowcom jak i pasażerom zaznajomić się ze specyfiką tych nowoczesnych aut. „Elektryki” cechują się wydajnością, bo jedno ich ładowanie pozwala przejechać 240 km (pojemność magazynów energii to aż 360 kilowatogodzin). W środku będzie 27 miejsc siedzących, rampa dla osób z niepełnosprawnościami ruchowymi czy przyciski dostosowane dla pasażerów niedowidzących i niewidomych. Każdy z autobusów zostanie wyposażony w system kamer monitoringu, cztery punkty USB, biletomaty umożliwiające płatności zbliżeniowe, klimatyzację oraz wi-fi.
cz.info.pl; źródło: BP UM Częstochowa
Pierwszy „elektryk” na testach w Częstochowie
- Szczegóły
Elektryczny autobus przez miesiąc będzie sprawdzany podczas kursów z pasażerami. 15 takich pojazdów częstochowskie MPK wynajmie na 7 lat po podpisaniu umowy z ich producentem – Autosanem. Bogato wyposażone „elektryki” mają trafić do Częstochowy najpóźniej z końcem roku.
Testowy, elektryczny „Autosan” zaprezentowano 31 sierpnia na terenie zajezdni Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. Pojawi się na trasach linii 12, 15, 17 i 19 – być może okazjonalnie także na innych. 15 elektrycznych autobusów – takich jak ten obecnie testowany – będzie przedmiotem zamówienia MPK po podpisaniu umowy na długoterminowy, 7-letni najem z wyłonionym w przetargu producentem, czyli spółką Autosan. Pojazdy trafią do miejskiego przewoźnika najpóźniej pod koniec roku.