Aktualizacja przedsięwzięć programu rewitalizacji

Częstochowianki i częstochowianie do 31 lipca mogą zgłaszać nowe pomysły dotyczące rozwiązywania indywidualnych problemów społecznych, gospodarczych lub przestrzennych w mieście.

Wydział Polityki Społecznej rozpoczyna prace nad aktualizacją projektów i przedsięwzięć podstawowych i uzupełniających Programu Rewitalizacji dla Miasta Częstochowy na lata 2017-2023.

Zgłaszane pomysły powinny być ukierunkowane na rozwiązanie indywidualnych problemów społecznych, gospodarczych lub przestrzennych obszaru miasta. W szczególności na wsparcie mogą liczyć przedsięwzięcia służące aktywizacji społecznej i zawodowej mieszkańców zdegradowanego obszaru gminy. Inwestycje w infrastrukturę powinny mieć względem nich charakter uzupełniający i powiązany.

W przypadku projektów infrastrukturalnych fiszkę wypełnia osoba/podmiot posiadający tytuł prawny do nieruchomości, a w przypadku projektów tzw. miękkich – osoba/podmiot, jeśli proponowany projekt w całości mieści się w zakresie jego działalności.

Wpisanie projektu do Programu Rewitalizacji nie gwarantuje środków na jego realizację. Będzie jednak podstawą do uzyskania wsparcia z przeznaczonych na rewitalizację instrumentów unijnych i krajowych lub korzystania z preferencji w innych programach.

Należy pamiętać, że wpisanie projektu do Programu Rewitalizacji to dopiero początkowy etap starań o dofinansowanie unijne. W następnej kolejności wnioskodawca będzie musiał przygotować kompletną dokumentację aplikacyjną.

Wypełnioną fiszkę należy przekazać do 31 lipca 2020 r. na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

W razie pytań, prosimy o kontakt z Wydziałem Polityki Społecznej Urzędu Miasta Częstochowy: tel. 34 370 72 64, 34 370 76 31

Własne propozycje wystarczy przesłać wypełniając fiszkę projektową dostępną TUTAJ

cz.info.pl; źródło: BP UM Częstochowa