Pracownicy MOPS udzielają wsparcia za pośrednictwem infolinii

Już niemal miesiąc działają infolinie uruchomione przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Częstochowie po to, by ułatwić dostęp do informacji o formach pomocy świadczonych w mieście w trakcie trwającej epidemii.

Codziennie na infolinię dzwoni od kliku do kilkunastu osób. Obsługujący je pracownicy MOPS udzielają zarówno informacji dotyczących wsparcia oferowanego przez ośrodek, jak i świadczonego przez inne instytucje i organizacje (w takim przypadku podawane są numery kontaktowe do podmiotów, gdzie zgłaszany problem może być rozwiązany).

Najczęściej częstochowianki i częstochowianie pytają o kontakt do instytucji i organizacji zajmujących się realizacją recept i niezbędnych zakupów. Padają również pytania o możliwość uzyskania pomocy finansowej w związku z pogorszeniem się sytuacji życiowej. Wiele pytań dotyczy miejsca i zasad odbywania kwarantanny, możliwości otrzymania żywności lub ciepłego posiłku, skorzystania z usług opiekuńczych, a także sposobu składania w obecnej sytuacji różnego rodzaju wniosków.

Pojawiają się także pytania ogólne dotyczące przepisów obowiązujących w związku z epidemią, zasad zapobiegania zakażeniu, a także możliwości wykonania badania na obecność wirusa.

Zdarza się też, że zgłaszane są pracownikom MOPS prośby nieadekwatne do sytuacji i zakresu udzielanego wsparcia. Warto pamiętać, że obecnie wiele osób znajduje się w bardzo trudnej sytuacji życiowej i to właśnie im powinni poświęcić czas pracownicy służb i wolontariusze.

Linie telefoniczne są czynne od 7.30 do 20.00, siedem dni w tygodniu.

Numery infolinii MOPS:
tel. 502 699 730
tel. 695 025 068

cz.info.pl; źródło: MOPS Częstochowa