SENIOR-fon - telefoniczne wsparcie seniorów

Seniorzy z województwa śląskiego mogą skorzystać ze specjalnej linii telefonicznej, oferującej wsparcie psychologiczne i koordynację pomocy w rozwiązywaniu konkretnych problemów.

„SENIOR-fon” działa od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 18.00. Dyżur pełnią: psychologowie, terapeuci, pedagodzy, pracownicy socjalni i inni interwenci.

Tel. 32 506 56 40

„SENIOR-fon” spełnia dwie funkcje:
• TERAPEUTYCZNA - wsparcie emocjonalne, psychologiczne, rozmowa wspierająca, pomoc w przełamaniu poczucia osamotnienia, wzmocnienie poczucia bezpieczeństwa. W tym trudnym czasie, osamotnienie seniorów, czasami brak wsparcia, czasem bezsilność, dają się we znaki, tej jakże narażonej na niebezpieczeństwo grupie społecznej.

• INTERWENCYJNA - gdzie można zgłosić konkretny problem. Konsultanci podejmą działania skutecznej koordynacji pomocy dla osób w potrzebie w jej środowisku lokalnym (powiadomią miejscowe służby, sprawdzą ścieżkę pomocy, zainteresują organizacje pozarządowe, inne według rozeznanej sytuacji).

Śląski Telefon dla Seniora „SENIOR-fon” obsługiwać będą psychologowie, terapeuci, pedagodzy oraz pracownicy socjalni. Będzie on pełnić będzie dwie funkcje: terapeutyczną i interwencyjną.

Usługę uruchomił Samorząd Województwa Śląskiego. Operatorem telefonu jest Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej Województwa Śląskiego.

cz.info.pl; źródło: BP UM Częstochowa