„SENIOR-fon” spełnia dwie funkcje:
• TERAPEUTYCZNA - wsparcie emocjonalne, psychologiczne, rozmowa wspierająca, pomoc w przełamaniu poczucia osamotnienia, wzmocnienie poczucia bezpieczeństwa. W tym trudnym czasie, osamotnienie seniorów, czasami brak wsparcia, czasem bezsilność, dają się we znaki, tej jakże narażonej na niebezpieczeństwo grupie społecznej.
• INTERWENCYJNA - gdzie można zgłosić konkretny problem. Konsultanci podejmą działania skutecznej koordynacji pomocy dla osób w potrzebie w jej środowisku lokalnym (powiadomią miejscowe służby, sprawdzą ścieżkę pomocy, zainteresują organizacje pozarządowe, inne według rozeznanej sytuacji).
Śląski Telefon dla Seniora „SENIOR-fon” obsługiwać będą psychologowie, terapeuci, pedagodzy oraz pracownicy socjalni. Będzie on pełnić będzie dwie funkcje: terapeutyczną i interwencyjną.
Usługę uruchomił Samorząd Województwa Śląskiego. Operatorem telefonu jest Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej Województwa Śląskiego.
cz.info.pl; źródło: BP UM Częstochowa
SENIOR-fon - telefoniczne wsparcie seniorów
- Szczegóły
Seniorzy z województwa śląskiego mogą skorzystać ze specjalnej linii telefonicznej, oferującej wsparcie psychologiczne i koordynację pomocy w rozwiązywaniu konkretnych problemów.
„SENIOR-fon” działa od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 18.00. Dyżur pełnią: psychologowie, terapeuci, pedagodzy, pracownicy socjalni i inni interwenci.
Tel. 32 506 56 40