Pojazd po pierwszym nocnym przejeździe próbnym jest przygotowywany do dalszych testów, które będą odbywać się bez pasażerów. Według zapewnień specjalistów producenta obecnych na miejscu, tramwaj będzie gotowy do obsługi pasażerskiej w okolicach maja. W wakacje mają też dotrzeć do Częstochowy pozostałe zamówione składy.
Produkcja i dostawa nowych tramwajów dla Częstochowy (koszt ok. 90 mln zł) to jeden z dwóch elementów największego w historii MPK projektu tramwajowego. Drugą częścią przedsięwzięcia jest całkowita modernizacja, czyli praktycznie budowa nowej linii w starym śladzie między Rakowem a Północą (koszt ok. 114 mln zł). Proces produkcyjny pozostałych nowych tramwajów dla Częstochowy trwa. Przypominamy, że tramwaje Twist drugiej generacji będą jednymi z najnowocześniejszych w Europie, z szeroką paletą udogodnień jezdnych, a także pełną klimatyzacją, monitoringiem, cyfrową informacją dla pasażerów, biletomatami it
Łącznie obie tramwajowe inwestycje miasto pozyskało 144 mln zł unijnego dofinansowania.
cz.info.pl; źródło: BP UM Częstochowa
Pierwszy Twist 2 w Częstochowie
- Szczegóły
Do zajezdni częstochowskiego MPK dotarł pierwszy z 10 nowych twistów. Wkrótce wyjedzie na jazdy testowe. Obsługę pasażerów powinien rozpocząć w maju.
Pomimo obiektywnych trudności, związanych z zagrożeniem epidemicznym, inwestycje miejskiego przewoźnika są w miarę możliwości koordynowane i realizowane. Zakup i dostarczenie twista to kolejna z nich. Pierwszy z 10 nowych tramwajów dotarł z bydgoskiej firmy PESA do zajezdni przy alei Niepodległości bez większych przeszkód.