Dzięki ich umiejętnościom w 2015 r. ok. 3,4 tys. niesłyszących klientów skorzystało z obsługi tłumaczonej na język migowy.
- W placówkach oddziału ZUS w Częstochowie do dyspozycji niesłyszących klientów jest w sumie 11 osób przeszkolonych w zakresie języka migowego. W Częstochowie 5 osób, po 2 w inspektoratach w Myszkowie i Kłobucku i po 1 w placówkach w Lublińcu i Koniecpolu – podkreśla Ewa Jęczmyk, rzecznik prasowy częstochowskiego oddziału ZUS.
Jednak część spraw, z którymi zgłaszają się osoby niesłyszące jest na tyle skomplikowana, że wymaga dużo większych umiejętności w zakresie komunikacji w języku migowym.
- Stąd też wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych niesłyszących klientów Zakład uruchomił usługę wideotłumaczenia rozmów w salach obsługi w siedzibach 43 oddziałów, także w Częstochowie. Jeżeli podczas obsługi klienta niesłyszącego będzie istniała konieczność wsparcia przez osobę posiadającą biegłą umiejętność tłumaczenia na język migowy, wówczas rozmowę przejmie wykwalifikowany pracownik Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS i będzie ją prowadził za pośrednictwem komputerowego programu do wideokonferencji. Dodatkowo pracownik COT będzie miał bezpośrednią „słuchawkową” łączność z pracownikiem sali obsługi klientów – wyjaśnia Ewa Jęczmyk.
Osoby niesłyszące, które będą chciały skorzystać ze specjalnej usługi wideotłumaczenia, w biletomacie ZUS powinny wybrać symbol „ucha”. Klienci posiadający zarejestrowany profil na Platformie Usług Elektronicznych ZUS mogą się natomiast umówić na wizytę w jednostce ZUS z usługą wideotłumaczenia właśnie za pośrednictwem portalu PUE.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych od dłuższego czasu stara się podnosić standardy obsługi osób niepełnosprawnych. Większość budynków, w których znajdują się sale obsługi, jest dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych: posiada specjalne pochylnie, windy lub tzw. transportery schodowe. Drzwi wejściowe do sal obsługi otwierają się automatycznie, a w samych salach zlikwidowane zostały bariery budowlane w postaci progów, stopni, wąskich ciągów komunikacyjnych.
Także urzędomaty ZUS, które są do dyspozycji klientów w 153 placówkach przez 24 godziny na dobę, są dostosowane do potrzeb osób niesłyszących, niewidomych oraz poruszających się na wózkach inwalidzkich.
cz.info.pl; źródło: ZUS Częstochowa
ZUS miga do klientów
- Szczegóły
Pracownicy Centrum Obsługi Telefonicznej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych będą wspierać obsługę osób niesłyszących na salach obsługi klientów. ZUS uruchomił usługę wideotłumaczenia na język migowy.
Już od dłuższego czasu w 243 placówkach Zakładu Ubezpieczeń Społecznych osoby niesłyszące mogą korzystać z pomocy pracowników, przeszkolonych z języka migowego: Polskiego Języka Migowego (PJM) lub Systemu Językowo-Migowego (SJM).
Ostatnio dodane
-
Jak jeść, by dobrze i długo żyć? Badanie trendów
By jmk25-czerwiec-2024 -
Nabór wniosków na nagrody w dziedzinie kultury do 30 czerwca 2024 roku
By jmk25-czerwiec-2024 -
Tablica upamiętniająca żołnierzy 7 Dywizji Piechoty
By jmk25-czerwiec-2024 -
Można się już kąpać w Parku Wypoczynkowym „Lisiniec”
By jmk25-czerwiec-2024 -
Smart modernizm
By jmk24-czerwiec-2024 -
Kreatywność w AI
By jmk24-czerwiec-2024
cz.Menu
Copyright © 2024 cz.info.pl. All Rights Reserved.