Od 27 maja zgłaszamy pomysły do Budżetu Obywatelskiego

Nabór projektów zadań do 11. edycji Budżetu Obywatelskiego odbywać się będzie elektronicznie na platformie online i potrwa do 20 czerwca.

Aby zgłosić zadanie, konieczne jest założenie konta użytkownika/użytkowniczki na platformie internetowej.  Dla osób, które nie mają dostępu do internetu lub potrzebują wsparcia w procesie zgłaszania projektów, uruchomiony będzie stacjonarny punkt naboru projektów w budynku Urzędu Stanu Cywilnego przy ul. Focha 19/21 w pokoju 32. Będzie można z niego skorzystać przez cały roboczy tydzień w godzinach pracy urzędu, natomiast we wtorki punkt będzie czynny dłużej, bo do godz. 17.00.

W tym roku dla zgłaszających pojawiła się jedna ważna zmiana. Podczas zgłaszania projektu o charakterze ogólnomiejskim należy dołączyć skan lub zdjęcie listy co najmniej 60 mieszkanek/mieszkańców Częstochowy, którzy popierają wybrane zadanie.

Wzór listy poparcia można pobrać tutaj. W tej edycji projektodawcy będą musieli również bardzo mocno postarać się o odpowiednią promocję swoich projektów – aby zadanie mogło wejść do realizacji musi przekroczyć w głosowaniu minimalny próg poparcia – czyli 1000 pkt dla projektów ogólnomiejskich i 300 pkt dla dzielnicowych. Nowością będzie też podgląd wyników na żywo na stronie Budżetu Obywatelskiego.

W ramach tegorocznej edycji BO możemy zdecydować, na co w przyszłym roku będzie przeznaczonych niemal 10 mln złotych. Samo głosowanie odbędzie się od 23 września do 7 października. Z tegorocznymi zasadami Budżetu Obywatelskiego można się zapoznać na stronie BO.

cz.info.pl; źródło: BP UM Częstochowa