Nowa infolinia dla podatników województwa śląskiego

3 czerwca br. śląska Krajowa Administracja Skarbowa rozpoczyna pilotaż jednego numeru telefonicznego dla wszystkich podatników z terenu województwa śląskiego.

Oznacza to, że dzwoniący nie połączą się z konkretnym urzędem skarbowym, jak do tej pory, tylko z obsługą infolinii. Pod numerem telefonu 22 460 59 96 klienci KAS uzyskają ogólną informację podatkową, spersonalizowane informacje (po potwierdzeniu tożsamości), jak również umówią wizytę w swojej skarbówce.

Testy infolinii to kolejny etap programu „Klient w centrum uwagi KAS". Rozpoczęcie ich planowane jest na 3 czerwca. Oprócz standardowych połączeń, klient będzie mógł wybrać połączenie z potwierdzeniem tożsamości poprzez telePIN i uzyskać indywidualne informacje, co dotychczas nie było możliwe przez telefon.

Informację podatkową i celną dla całego kraju nadal świadczy Krajowa Informacja Skarbowa.

KAS przetestuje dwa typy połączeń – standardowe oraz z potwierdzeniem tożsamości. Pilotaż nowej infolinii to kolejny krok w dążeniu administracji skarbowej do doskonalenia obsługi i zapewnienia wyższej jakości usług. Ma on za zadanie dostarczyć KAS informacji o potrzebach klientów oraz o najlepszych możliwych rozwiązaniach, które administracja skarbowa może wprowadzić w przyszłości w zakresie obsługi telefonicznej. Dlatego śląska KAS przeprasza za wszelkie możliwe niedogodności, które mogą wystąpić podczas działania jednego numeru. Dziękuje także za wyrozumiałość i cierpliwość w trakcie testów.

Podstawowe informacje o infolinii: numer telefonu 22 460 59 96, a koszt połączenia jak za połączenie lokalne lub według taryfy operatora.

Bez potwierdzenia tożsamości:
• Ogólna informacja podatkowo-celna,
• Możliwość rezerwacji terminu wizyty w urzędzie skarbowym, co skraca czas oczekiwania na obsługę.
Po potwierdzeniu tożsamości kodem telePIN z e-Urzędu Skarbowego:
• Indywidualna i właściwa miejscowo informacja podatkowo-celna.
• Informowanie o stanie realizacji nadpłaty z zeznań lub deklaracji podatkowych.
• Możliwość rezerwacji terminu wizyty w urzędzie skarbowym, co skraca czas oczekiwania na obsługę.
Ważne: klient samodzielnie ustawia kod telePIN po zalogowaniu się do e-Urzędu Skarbowego na stronie TUTAJ.

***
Obecnie większość spraw (zaświadczenie, umówienie wizyty, korespondencja w bieżących sprawach, informacja o mandatach drogowych itd.) podatnicy mogą załatwić online w e-Urzędzie Skarbowym TUTAJ.

Informacji podatkowych i celnych niezmiennie udziela Krajowa Informacja Skarbowa (KIS) pod numerami:
• telefon 22 330 03 30 (z telefonów komórkowych),
• telefon 801 055 055 (z telefonów stacjonarnych),
• telefon +48 22 330 03 30 (z zagranicy).

cz.info.pl; źródło: BP UM Częstochowa