Bezpłatne wsparcie psychologiczne

Osoby, które przechodzą kryzys emocjonalny związany z obecną sytuacją, mogą skorzystać ze wsparcia psychologicznego, dostępnego za pośrednictwem Telefonicznej Informacji Pacjenta.
 
Z pomocy mogą skorzystać osoby, które źle znoszą odosobnienie, odczuwają stres lub lęk wywołany epidemią. W takiej sytuacji wystarczy zadzwonić pod bezpłatny, całodobowy numer Telefonicznej Informacji Pacjenta i poprosić o połączenie z psychologiem. Specjalista w trakcie rozmowy przeprowadzi konsultację oraz w razie potrzeby wskaże dalszą ścieżkę postępowania, np. konieczność konsultacji psychiatrycznej lub diagnozy pod kątem ewentualnej terapii.

Telefoniczna Informacja Pacjenta - tel. 800 190 590

Uruchomiona przez Narodowy Fundusz Zdrowia Telefoniczna Informacja Pacjenta to infolinia, pod numerem której można uzyskać wszystkie niezbędne informacje o postępowaniu w sytuacji podejrzenia zakażenia koronawirusem. Infolinia od początku epidemii jest jednym z głównych narzędzi komunikacji. Obecnie obsługuje ją nawet 300 osób (w szczytowych godzinach). Do tej pory konsultanci odebrali ponad pół miliona połączeń.
 
Połączenie z infolinią jest bezpłatne i działa przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. Do dyspozycji pacjentów jest również czat z konsultantem, obsługa w języku angielskim a także wideorozmowa z tłumaczem języka migowego.

cz.info.pl; źródło: BP UM Częstochowa