Nabór do Miejskiej Rady Seniorów ogłosił prezydent Częstochowy. Reprezentowanie interesów osób starszych wobec władz miasta – takie jest podstawowe zadanie Rady, mającej charakter opiniodawczy, konsultacyjny, doradczy i inicjatywny.
Kandydatury mogą zgłaszać organizacje pozarządowe działające na rzecz środowiska osób starszych. Do 12 lipca trzeba złożyć wypełniony formularz w kancelarii UM lub pocztą (decyduje data wpływu do Urzędu Miasta). Adres pocztowy to: Urząd Miasta Częstochowy, ul. Śląska 11/13, 42-217 Częstochowa. Konieczny dopisek – „Kandydaci na członków Miejskiej Rady Seniorów”.
Rada działa na polu zapobiegania marginalizacji ludzi starszych, przełamywania stereotypów na temat starości, budowania autorytetu seniorek i seniorów, wspierania ich aktywności, profilaktyki i promocji zdrowia w tej grupie. Zajmuje się też kwestiami rozwoju form wypoczynku osób starszych, ich dostępu do edukacji i kultury czy mieszkalnictwa dla nich.
Miejska Rada Seniorów współpracuje z władzami miasta w kwestii istotnych potrzeb ludzi starszych i proponuje priorytetowe zadania na bliższą i dalszą przyszłość. Monitoruje potrzeby seniorek i seniorów oraz inicjuje działania na ich rzecz. Wydaje opinie, formułuje wnioski, zgłasza uwagi do aktów prawa miejscowego. Jej zadaniem jest też informowanie o działaniach Miasta na rzecz środowiska senioralnego czy dostępnych dla osób starszych możliwościach bądź usługach.
Wszelkie szczegóły dotyczące naboru oraz formularz wniosku kandydatury do Rady Seniorów w Biuletynie Informacji Publicznej UM
cz.info.pl; źródło: BP UM Częstochowa