Jak rozkochać klientów w walentynki?

Święto zakochanych zbliża się wielkimi krokami. To jeden z dni w roku, w którym właściciele lokali gastronomicznych nie muszą martwić się o uwagę gości.

Najbardziej zapobiegliwi klienci rezerwują stoliki już na początku stycznia.

Badania przeprowadzone przez PAYBACK Opinion Poll wskazują, że walentynki uczci w tym roku aż 85 proc. Polaków. Jedna trzecia z nas będzie świętować ten wyjątkowy dzień poza domem, głównie odwiedzając restauracje.

14 lutego to dla branży gastronomicznej jeden z najbardziej dochodowych dni w roku. Jak wskazują dane firmy UpMenu, dostawcy najpopularniejszego w Polsce systemu do internetowej obsługi zamówień oraz rezerwacji stolików, tego dnia lokale oferujące elektroniczne zamawianie miejsc i dostawę jedzenia do domu, odnotowują nawet pięciokrotny wzrost liczby zamówień w porównaniu do poprzedzającego tygodnia. Jest to więc szczególna okazja dla restauratorów i mistrzów kuchni do wykazania się przed klientami. Jak skutecznie przygotować restaurację do walentynek i zarządzać nią w tym czasie?

Rezerwacje w wersji smart
Jedną z najbardziej problemowych kwestii jest rejestracja rezerwacji, których liczba wzrasta wraz ze zbliżającą się datą 14 lutego. Najpopularniejszym sposobem kontaktu z restauracją jest rozmowa telefoniczna. W okresie zwiększonego zainteresowania gości forma ta może jednak okazać się niewystarczająca. Niemożność dodzwonienia się do lokalu generuje ryzyko zniechęcenia klienta, co niejednokrotnie prowadzi do wyboru konkurencyjnej oferty. Z drugiej strony problemem są niezrealizowane przez klientów rezerwacje. – Dostępne obecnie technologie pozwalają skutecznie zarządzać tą usługą – zauważa Marcin Muras, Dyrektor ds. rozwoju technologii w firmie UpMenu. – Nowoczesne aplikacje dają szybki dostęp do oferty restauracji, z pominięciem ograniczeń związanych z rozmową telefoniczną. Dodatkową korzyścią jest możliwość skorzystania z przypomnienia o zamówieniu. Z kolei, restauratorzy dzięki wykorzystaniu systemu prepaid zyskują gwarancję realizacji rezerwacji. Aplikacja automatycznie zablokuje też opcję zamawiania stolików po wyczerpaniu limitu miejsc, dzięki czemu unikniemy przykrej sytuacji związanej z overbookingiem.

ZALETY NOWOCZESNYCH TECHNOLOGII W KONTAKCIE KLIENTA Z RESTAURACJĄ
Telefon Aplikacja/strona www
Szybkość obsługi klientów
Obsługa tylko jednego klienta w danym czasie. Rozmowa często obejmuje prezentację menu. Możliwość obsłużenia nieograniczonej liczby klientów w tej samej chwili. Do restauracji trafiają gotowe, pełne zamówienia.
Wartość zamówień
Podczas rozmowy telefonicznej klienci mają ograniczony obraz menu, przez co podejmowane decyzje są bardziej wyważone, a wartość zamówienia niższa. Klienci widząc prezentacje potraw, chętniej po nie sięgają i wybierają więcej produktów, dzięki czemu wartość koszyka rośnie.
Wygoda dla klientów
Tylko jeden kanał komunikacji. Sieć telefoniczna może być zajęta. Możliwość wykorzystania każdego urządzenia z dostępem do Internetu.

Sprawne i pewne dostawy
Mimo, że 14 lutego coraz chętniej korzystamy z  oferty restauracji, teatrów czy kin, nadal ponad połowa z nas spędza ten wyjątkowy dzień w domu. Doskonałym pomysłem na romantyczny wieczór może być wspólna kolacja z ukochaną osobą. W ostatnich latach zakochani szczególnie upodobali sobie sushi. Ponieważ jednak tajniki przygotowywania tej japońskiej potrawy nie wszystkim są znane, jej wielbiciele często zamawiają przysmak przygotowany przez profesjonalnych mistrzów kuchni. Usługa dostawy jedzenia do domu staje się w naszym kraju coraz popularniejsza. Badania przeprowadzone przez Instytut Homo Homini wykazują, że w zeszłym roku 64 proc. Polaków zamawiało jedzenie do miejsca zamieszkania lub pracy. A blisko 40 proc. wykorzystywało w tym celu Internet i aplikacje mobilne. Głównymi zaletami tego rozwiązania jest wygoda i oszczędność czasu. – Strona internetowa restauracji i kompatybilna z nią aplikacja, a nawet fanpage na Facebooku to narzędzia mające ogromną przewagę nad tradycyjnym kanałem komunikacji i sprzedaży, jakim jest telefon – dodaje Marcin Muras z UpMenu. – Dzięki nim klienci mogą również obejrzeć zdjęcia potraw, które zamawiają. Zwiększa to komfort kompletowania zamówienia i pozwala kontrolować jego wartość. Z drugiej strony, restauratorzy zyskują możliwość podpowiadania najodpowiedniejszych dodatków, informowania o promocjach czy wskazywania najczęściej zamawianych potraw.

Wysoka jakość obsługi
Jednodniowy wzrost obrotów to jednak nie jedyna korzyść płynąca z odpowiedniego przygotowania do walentynek. Najważniejsza jest satysfakcja gości wynikająca ze sprawnej, pierwszorzędnej obsługi. W tej sytuacji klienci prawdopodobnie nie tylko powrócą do lokalu, ale także zarekomendują go swoim bliskim. Kluczem do sukcesu, oprócz doskonałej kuchni, jest sprawne zarządzanie. Dbając o jakość serwowanego jedzenia szefowie kuchni doskonalą swoje umiejętności i wykorzystują wysokiej jakości składniki. W komunikacji z klientami warto kierować się tą samą zasadą i sięgać po najlepsze, i nowoczesne rozwiązania.

cz.info.pl; źródło: Informacja prasowa